Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 17 september 2017

Taittinger

Vilken helg jag har haft. Vaknade trött idag med ett öra som gör ont, är geggigt och kladdigt, känner mig svullen av allt onyttigt denna helgen men...känner mig ändå så himla glad. 

I fredags kom Josse, Lina, Amanda och Tanja hit. Lite förfest här med mycket sång dans och skratt. Vidare till Söderport där vi kollade på Linda Varg och Ulf Nilsson. Hur bra som helst. 
Mötte och Patric och några av hans kompisar och gick vidare till Krögers. Tilda kom oxå och sen mötte vi upp Micke och grabbarna som hade haft golftävling. 

Vi blev "utkastade" från Satan i gatan för att dom tydligen stängde haha

Väldigt kul kväll. Längesedan jag skrattade så mkt. 




Och...jag vaknade hyfsat pigg igår. Trött men inte bakis. 

Igår tog vi en lugn dag sen var vi bjudna hem till Patric, Tilda o Malva. 
Vi käkade middag och hade en mysig och trevlig kväll. Framförallt så åt vi väldigt god mat. Och massa annat onyttigt. 
Känner mig helt uppsvälld idag. 

Nu kommer snart Malva. Vi ska passa henne en stund medan Tilda tar med Emma på trevligheter. 
Vi byter barn helt enkelt. 

Snart ny vecka igen. 
Så väntar sjukgymnastik x 2 , läkarbesök, föräldrarmöte, studiedag för Emma och så får jag finbesök från Stockholm i två dagar och sen även en tillställning då vi ska fira Tilda. 
Och vips så har den veckan gått. 

Och så ska jag även hinna med uppgifter jag fått från sjukgymnastiken med gymbesök och promenader. 
Hinna med att handla ,städa och tvätta. 
Vara mamma, farmor, fru och vän. 
Helst pärla lite också. Kanske vila. Och Mindfulness. Pjuuuh!

Men hellre att det händer lite saker än att jag bara sitter hemma och tänker på att det gör ont. 
Är lite nervös över beskedet på onsdag. Op igen?

Nu har min lilla trollunge kommit så nu har jag fint sällskap till kaffet 

Snart ska vi ut och gå en runda. Skönt med frisk luft innan vi gör lunch. 


Ha en härlig söndag allesammans. ❤️


Pssst. Den här vann Micke på en golftävling. 
3 L bubbel. Jo man tackar 




Vem vill hjälpa mig att dricka upp? 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar