Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 5 september 2017

Förskola

Idag har jag hämtat mitt lilla troll på dagis. Ja eller förskolan som man helst ska säga. 
Jag var med och lämnade henne i morse också och det gjorde så ont i mitt hjärta när hon blev ledsen när vi skulle gå. Vet att det går över och att hon förmodligen var glad och hade kul direkt. Men...hon är så liten. Känner hon sig sviken/övergiven när hon lämnas? 

Vet att jag hade grym ångest i början när jag skulle lämna Emma. Men det har nästan alltid gått bra. Var några enstaka gånger hon var ledsen. 
Vi hade ett helt fantastiskt dagis till Emma och väldigt fina och bra fröknar/pedagoger.   Det är jag väldigt tacksam för. 
Hoppas Malvas är lika bra och att hon kommer få det bra där. 
Många barn är en väldigt stor del av sin tid på förskolan. Det är vi föräldrar som ska stå för kärlek uppfostran osv men...förskolan är ändå en stor del av deras liv så även den präglar ju dom 

När jag hämtade henne idag blev hon glad, men såg också lite förvånad ut. Typ som, vad gör du här? 
Lilla stumpan. Vi gick hem och åt mellanmål och så tog vi fram ett dockhus jag har sparat från Emmas grejer. 
Så vi lekte lite med det. 


Emma hade en kompis med hem efter skolan. Sen kom det ytterligare en kompis och plingade på och så lekte dom alla tre. Det gör mig så glad när man låter alla vara med. ❤️

Jag är fortfarande inte på topp. Har i princip legat hela dagen fram till jag skulle hämta Malva. Bara vilat. 

Och nu ikväll har jag känt mig frusen och det värker i och bakom örat. 
Tog tempen precis nu när jag skulle lägga mig och jag hade 38.6

Nu ska jag sova. Imorgon blir det vila fram till jag ska hämta Malva på dagis och Emma i skolan. 

Ska hjälpa till att hämta Malva imorgon med så hon slipper gå så lång dag. Det är hennes första "riktiga" vecka efter inskolningen. 

Nä...nu skriver jag nästan sovandes. Galet trött. Natti natt ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar