Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 18 september 2017

Straffad

Jahopp. Då hade jag väl tydligen för roligt i helgen så då straffas jag idag. 
Inte sovit knappt något inatt pga smärtan bakom örat.  Även i örat faktiskt. Vaknade med geggigt öra också. Typiskt. 
Är tung i huvudet och allmänt seg i hela kroppen och knoppen. 
Prins T för ett jäkla liv. Det är sjukt påfrestande och svårt att koppla bort , vilket gör mig frustrerad och på allmänt trist humör. 

Klarade inte gå upp i morse när klockan ringde. Helt såsig och dåsig. Somnade om och hörde inte när Emma och Micke gick imorse. 

Gick upp och försökte äta frukost. 
Hade bara tagit ett par bett på mackan när ansiktsnerven strejkade och det började bränna som eld i ansiktet. Försökte att inte stressa upp mig. La mig i sängen, fokuserade på andning och härdade bara ut. Mindfulness. 
Gick bra men det är inte alltid det funkar. Oftast börjar tårarna rinna och jag får panik av smärtan. 

Åt lite Yoggi istället. Drack mitt kaffe. Hoppade i myskläderna och gick till bussen. 
Sitter på den nu. Är på väg till sjukgymnastiken. 
Tänkte struntat i det. Känner mig som ett vrak idag. 
Men vet att det är viktigt för mig så jag kämpade mig till busshållplatsen. 
Hela jag skriker eg efter sängen men blir nog bra när jag väl är där. 

Är egentligen en massa annat på schemat idag men det får nog vänta. 
Min kropp o knopp behöver vila. 

Har lärt mig att det oftast blir ett bakslag när jag gjort något intensivt som tar lite mer på krafterna. 

Men..det är värt det. Helgen var rolig. Jag mådde bra av skratt och trevligheter. 
Och jag vill inte skita i att leva. 
Tar hellre ett par dåliga dagar. 
Och idag är bara en grå, mulen och trist måndag ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar