Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 4 september 2017

Feber

Kände mig ju väldigt trött igår. Inte bakis på något vis men galet trött. Men tänkte att det berodde på en väääldigt sen natt. Typ tidig morgon. 
Men framåt kvällen började jag frysa lite. Ont i huvudet. Och framför allt ont i kroppen. Tänkte att det berodde på sjukgymnastiken. Rörelse jag inte gjort på länge och att jag fått träningsvärk. Kan det ju iof sig vara oxå men idag vaknade jag sjuk. 
Har inte gått upp än. Sängliggandes. Fryser. 
Har ont i och bakom örat. 
Har feber. 
Tempen stannade på 39. 


Vet inte om det bara är en gammal hederlig förkylning. Om det beror på örat/ingreppet. Eller om lilla Malva smittat mig. 

Ringde ÖNH i Linköping men telefonkön var stängd för dagen. Har ett akut nr jag kan ringa men det känns ju inte särskilt akut. 
Kanske skriver ett meddelande i mina vårdkontakter. 
Eller så ringer jag i morgon igen. 

Missar mindfulnessen idag. Det känns tråkigt. 
Men det är bara att gilla läget. 

Nu ska jag försöka få i mig lite käk. 
Magen kurrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar