Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 3 september 2017

Tjejmilen

Idag frågade en vän om vi skulle köra tjejmilen nästa år. 
Sen gick det undan. Anmäld till loppet och hotell bokat. 

Vet inte hur jag tänker...för tillfället är jag galet otränad. Går på sjukgymnastik och ska öva upp balansen. Vet inte när jag får tillbaka fysiken jag hade...om jag någonsin får den tillbaka. 
Och så anmäler jag mig till tjejmilen. Och planerar även mini tri. Jag kan inte vara riktigt frisk haha
Men tänker att det är ett år till dess. 
Birde hinna/kunna träna lite iaf. 

Och allt går om man bara vill. Jag gillar utmaningar. Och jag är envis som en åsna. 
Jag kommer klara det. Jag SKA klara det. 

Igår var en väldigt bra dag, kväll och natt. 
Vi hade gäster. 


Vi hade en trevlig kväll. 
När dom hade åkt hem så dök Patric, Amanda , Kim och Tildas bror Davve upp. 
Vi hade fantastiskt kul. Längesedan jag skrattade så mycket. 
Fick en chock när jag plötsligt tittade på klockan. 05.20. WHAT?!!!
Tror aldrig jag varit vaken så länge. Haha
Hade nog kunnat  vara uppe ännu längre men när jag såg tiden så bara slog tröttheten till och jag fullkomligt dök i säng med kläderna på. 

Har varit väldigt trött idag. Inte bakis för jag tog det lugnt med drickat. 
Men otroligt seg har jag varit. 
Fast ändå så lycklig i själen. Kvällen/natten var precis det jag behövde. 
Mycket skratt. 

Hade lite ont emellanåt. Vågade inte ta tablett när jag drack alkohol. 
Men var väl ändå "bedövad" på nåt vis av alkoholen för det var en hanterbar smärta. 

Nu ikväll har det däremot gjort galet ont. 
Känns som att jag har bränt mig i ansiktet. Hettar och svider. Sticker konstigt. Bortdomnad i underläppen. 

Borde kanske ringa läkaren imorgon och fråga om det ska kännas/vara så. 

I kväll har Patric, Tilda o Malva varit här. Vi hämtade mat och kollade på fotboll. 
Mysig och soft kväll. 
Och en riktigt härlig slappardag. 

Ny vecka imorgon. Ny dag och nya möjligheter. 

Och nu känns det att sommaren är över. 
Hösten är på ingång 
Nu är det en lång väntan och längtan tlll nästa gång. 


Sov gott. Och ta hand om varandra. Njut av livet. Ta vara på livet. Det kan snabbt förändras. Och inget blir mer detsamma. Det kan gå fortare än man tror. 

Tänker på en liten flicka som förlorade sin mamma idag. 
Och himlen fick en ung ängel på tok för tidigt. 
Sorgligt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar