Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 7 september 2017

Sjukstuga

Emma vaknade förkyld och med huvudvärk och halsont. Så jag fick ställa in sjukgymnastiken och så har vi haft en mysdag hemma. 
Vi satt och ritade en stund men annars har vi mest legat och vilat. 
Är glad att vi båda tycker om att sitta och 
rita. 
Så mysigt att bara sitta tillsammans. Vi pratar inte så mycket. Vi ritar. Oftast ser vi något på paddan. Jag bad att få se nåt av det hon brukar titta på. Så idag kollade vi på Therese Lindgren. En youtuber, som Emma sa. Hon gav sminktips, testade olika saker med pyssel, i hemmet osv. 
Spännande att få se vad det är som kan få henne så uppslukad av paddan. 
Hur som helst så är det lite vår grej, Emmas och min, att sitta och rita. ❤️
Och hon är väldigt duktig


Nu i eftermiddag pärlade jag. Försöker komma på lite nytt. 
Men har hjärnsläpp för tillfället så det blev bara ett par armband som jag ska ge bort i present. ( därför kan jag inte visa dom än ...hemligt 😜)

Imorgon ska en läkare ringa mig från Linköping. 
Ska bli skönt att få prata med någon om smärtan i ansiktet. 
Idag gjorde det vansinnigt ont efter att jag hade ätit. Är som att ansiktsnerven ibland blir triggad efter vissa saker. 
Det är inte alltid men ibland när jag har ätit. Om jag skrattar. Borsta tänderna. 
Och jag vet liksom aldrig riktigt vadsom  triggar igång smärtan eller när det ska komma. 
Blir lika chockad varje gång och förbannat ont gör det. 
Häromdagen var det när jag duschade och tvättade håret. 
Började även göra ont nån gång när jag blåste håret. 
Och det värsta är att det har eskalerat. Det blir liksom oftare. 

Sen smärtan bakom örat. Visst, det är inget som sticker upp under huden längre men det för fortfarande ont. 
Gör ont i hela området bakom örat och nästan ner mot halsen. 

Nu ska vi ha soffhäng och käka popcorn. 
Typ fredagsmys fast på en torsdag. Så får man göra när man är sjuk...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar