Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 1 september 2017

Pippi Långstrump

Idag har jag passat min lilla mini Pippi. 
Just nu är hon väldigt förtjust i Pippi Långstrump. 
Och jag tycker hon är lika busig som henne. Men oxå lika mysig rolig och snäll. 
Fantastiskt härlig. Vem älskar inte Pippi liksom. 
Precis likadant med Malva. Omöjlig att inte älska. 
Hon suger verkligen musten ur mig totalt ibland. Det ska bäras,busas och leka. 
-Mer, är hennes favorit ord. Allt ska alltid göras en gång till. Hon vill ha, vill inte ha. Klättrar överallt. Ska upp och ner. Ner och upp. Sitta här och sitta där. 
Hon är envis som en åsna och det är otroligt att det kan finnas så mycket humör en i sån liten kropp. 
Men hon för mig att skratta så tårarna rinner. Har redan humor och går att skoja med. 
Hon är mysig, kramig och full av kärlek.
Att höra henne ropa "aaamooo" gör mig varm i hela kroppen.  
Hon vill lära sig allt och det är roligt att vara med henne. 
Se henne växa , utvecklas och bara bli en mer och mer fantastisk liten tjej. 


Mitt lilla barnbarn. Hon ger mig så mycket glädje och energi. Kärleken till henne är lika omöjlig att förklara som till mina egna barn. Det finns inga bra ord som beskriver den bra. 
Gränslös kärlek. Så stark och så okomplicerad. 
Mina barn och lilla Malva är mitt liv. Mitt allt. Det bästa jag har. För er gör jag allt ❤️



Idag dök det upp ett minne på fb på Patric och Emma. 

Underbar bild. Blir alldeles lipig när jag ser dom tillsammans. Så fina. Tänk att dom är mina❤️
Tror minsann att jag är lite sentimental ikväll. Nää jag har inte druckit. Är nog åldern. Kanske kommit i klimakteriet. 

Det har varit en ganska bra dag. 
Vaknade inatt och hade vansinnigt ont. Kändes som att det rann i ansiktet. Trodde det var gegg som rann från mitt öra igen. Men nää. Var nog bara nån nerv som spelade mig ett spratt. 

När jag skulle duscha och tvätta håret i morse så triggades nån nerv igång och det gjorde så ont så jag trodde jag skulle svimma i duschen. 
Brände som eld i ansiktet. 
Och det är en obehaglig smärta och känsla bakom örat där senaste ingreppet var. 

Tog en tablett och sen har det faktiskt varit helt ok hela dagen. 
Lite ont då och då men inte värre än att jag kunnat hantera det. 

Passade som sagt Malva och lekte med henne. Tilda och jag tog en fika när hon kom för att hämta henne. 

Hämtade Emma i skolan. 

Städat och grejat hela dagen men även hunnit vila en hel del. 

Emma sover hos en kompis ikväll. 
Så vi slapp se Fångarna på fortet haha

Ligger i soffan och slötittar på tv.  
Tror snart det blir sängen för mig. 
Imorgon ska jag ta en lååång sovmorgon. 
För att jag kan, vill och behöver det. 

Imorgon är det lördag och jag ska dricka lite bubbel. Så det så...

Natti ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar