Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 31 augusti 2017

Drömfångare

Ingen bra dag idag heller. 
Ville inte vakna när klockan ringde i morse. Hörde den inte ens. Ligger jag ner på det örat jag hör med så hör jag inte larmet. 
Micke väckte mig. 

Fick skjuts till sjukgymnastiken av Patric och Tilda. Tur det. Annars hade jag nog struntat i det. Kände mig inte alls i form. 

Tur att jag bara behövde ta på träningskläder och kunde strunta i att fixa mig. 

Det var jobbigt på sjukgymnastiken. Blir trött och mår illa. Enormt ansträngande trots att övningarna eg är superlätta.
Eller iaf seg väldigt lätta ut. Men är svåra för mig. 
Väl hemma så satte jag mig och skissade lite ute i solen. 


Pärlade lite också 


Men sen fick jag gå och lägga mig. Blev yr och konstig. 
Blev nog för mycket med sjukgymnastik och sen sitta och fokusera på att rita och pärla. Koncentration och fokus är inte min starka sida just nu. 

Imorse brände det i ansiktet/kinden när jag åt frukost. Men efter det har det känts helt ok. Är det på väg att vända? 
Hoppas innerligt. 

Jag sov en stund tills Micke o Emma kom hem. Hon hade varit hos en kompis. 

Sen har det varit tvätt, middag, annat plock och fix och vips så var denna kvällen över. 

Nu ska jag lägga mig. 

Jag ska ev följa med Malva till dagis imorgon. 

Hoppas hoppas. Vore så kul. 
Blir det inte dagis så ska jag ändå passa henne en stund så det blir kul och mysigt hur el hur. ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar