Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 1 augusti 2017

Proppmätt

Dagen började inte bra....huvudvärk. Alltså mer än vanligt. En riktigt jobbig, ihärdig smärta på ena sidan av huvudet. Har tryckt rejält i tinningen och jag tycker att jag har sett suddigt med vänster öga. 

Har bara slappat och vilat hela dagen.
Lite piggare framåt em. 
Ingen kunde bestämma sig för vad vi ville äta så vi drog in till stan och käkade.
Det blev Athena. Jäklar vad mat jag fick. Blev mätt bara av att titta på tallriken och jag orkade inte äta upp hälften. Proppmätt. 
Är fortfarande mätt. 4 timmar senare. 



Sen gick vi en runda på stan. Musikunderhållning på Larmtorget. Dock inte vår musiksmak men ändå kul att se allt folk. 
Tog en latte på E-house. Och så gick vi och hälsade på Patric och Tilda som var ute och käkade med ett par kompisar. 

Dom firade Patrics nya jobb. Han har blivit butikschef över en ny Phone House butik som öppnar på Baronen i september. 
Jag är så galet stolt över honom. 
Mammas lille pojk!❤️

Jag orkade inte vara kvar på stan så länge. Huvudvärken kom tillbaka. 
Jag la mig tidigt. Har legat och läst lite. Försökt förtränga bort värken. 
Har tagit tablett men det vill inte släppa. 
Har en konstig brännande känsla på ena sidan av ansiktet. 
Skumt. 

Bra att jag ska till Linköping på fredag. 
Hoppas verkligen dom har en lösning på allt. 
Skruven, huvudvärken, alla konstiga symtom som ryckningar i tinningen, domningar i läpparna, brännande känsla i ansiktet mm

Ska det vara så här nu resten av mitt liv???

Och tinnitusen... när ska jag få hörapparaten som skulle underlätta mot Prins T?


Imorgon ska jag ringa sjukgymnasten. Nu får jag börja med sjukgymnastik. 
Skönt. 
Blir bra att öva upp balansen lite 
mer. 

Nu ska jag försöka sova. Känner mig inte alls i form. 
Lite sömn gör nog susen. 

Natti


Pssst

Här ser ni en väldigt glad och nöjd tjej.

 

Nöjd över sitt nya mobilskal...Twilight. Såå lycklig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar