Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 20 augusti 2017

Bingo

Känner mig som en fnissande tonåring över att Bingo svarade mig på Insta i privat meddelande. 
Jag skickade bilden på Emma med skylten där det stod Bingo till honom. 



Nu har jag lagt mig. Helt slut efter en dag på Ullared. Och det man alltid är rädd för när man är där hände, vagnen försvann. Vi var i slutet av shoppingen. Den stod vid inredningen och vips så var den borta. Gaaah!
Tilda hittade den nästan borta vid kassorna. Ni som varit där vet ju att det är en bit från inredningen. 
Pjuuuh!
Alla var förvånade över att jag behöll lugnet. 
Jag med. Fick inte ens panik. Knappt stressad. Mindfulness har gjort mig gott. Blev mest bara arg. 
Tar man fel kan man fan ställa tillbaka den. 


Det har varit en mysig och rolig dag. Många härliga garv. Man har aldrig tråkigt med Patric och Tilda ❤️


Imorgon är det skola för Emma igen. Slut på sommarlov. 
Skönt med ordning och reda igen. Och lite rutiner. 
Hennes nya ryggsäck står packad i hallen med nytt pennskrin och pennor. 


Hoppas på att höra ifrån Linköping imorgon. 
Idag när vi käkade på McD fick jag galna ryckningar i kinden och i ögat. Håller bara på en kort stund men är så läskigt. 

Jag har proppat i mig med värktabletter för att slippa ha för ont idag. För att orka med dagen och slippa den värsta smärtan. 
Men så går ju inte hålla på. 
Nä nu får det bli nån ordning på torpet. 

Nu ska jag sova 

Natti ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar