Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 14 augusti 2017

Andas



Idag var sista gången med Mindfulnesskursen. Känns lite trist. 
Ger mig så mycket och får mig verkligen att tänka till. 
Jag trivs bra med alla dom som gick kursen och som tur är ska vi fortsätta ses. Man får låna lokal på sjukhuset där vi har varit. 

Idag gav jag alla på kursen ett armband. Och jag har även ett själv. 

För mig är Mindfulness mycket saker men framför allt att andas. 
Inte bara andas för att få luft. Utan att tänka på att inte stressa upp sig, inte stressa fram i livet, pausa och vara här och nu. Andas. 

I eftermiddag/kväll var Patric, Tilda o Malva här. 
Det var en skön kväll så vi åt middag ute i trädgården. 
Älskar att ha dom här. Vi har så mysigt och kul tillsammans. 
Och så härligt att höra lilla Malva springa runt och ropa "Amoo" Emma och "Acki"❤️ ( Acki är Micke )



Nu ska jag krypa ner. Kroppen skriker efter sängen och knoppen efter kudden. 

Jag har ont i huvudet och en obehaglig brännande och stickande känsla bakom örat

Kanske vaknar med en skruv på kudden imorgon 

Hjälp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar