Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 13 augusti 2017

Avantgardet

Rasmus, en gammal jobbarkompis till Micke, startade gruppen Avantgardet. Dom har blivit stora snabbt och väldigt omskrivna i tidningar. Varit med i Nyhetsmorgon. Som husband i På spåret mm. 
Inte riktigt min musiksmak men idag var vi inbjudna till en privat spelning i Rasmus trädgård och det var faktiskt riktigt bra. Rasmus är rolig och bjuder på sig själv. 
Mysigt med picknick och kolla när dom spelade. 
Skön eftermiddag. 





Nu ikväll har jag bara tagit det lugnt och pärlat lite. 

Varit rött trött och orkeslös. Passade bra att sitta ute på inglasade,själv, och bara fokusera på pärlandet. 



Detta ska jag skicka till en tjej i Stockholm. 
Blir så glad när folk gillar mina smycken. 
Vill utveckla mitt pärlande och skapa mer men...har inte riktigt orken eller energin än. Svårt att fokusera för länge. 
Passar perfekt med lite beställningar då och då. 

Imorgon är det fritids för Emma igen, efter långt sommarlov. Jag ska på mindfulnesskurs. 
Har pärlat ett armband till alla som är med på kursen. 
Andas. Bra att påminnas om det ibland. 

Nu ska jag sova. Längtar till kursen imorgon. Behöver "mindfullas" lite 
Och imorgon em kommer sonen med familj på middag. 
Idag fick jag ett sms:
Malva saknar dig. Skriker "amooo" hela tiden här hemma. 
Då blev jag rörd. Underbar känsla att vara saknad. 


Sov gott 
Natti ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar