Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 21 augusti 2017

Livrädd

Känslan när pulsen slår så snabbt och hårt så det känns igenom hela kroppen. 

Op-planeraren ringde från Linköping nu
Jag ska dit på onsdag och dom har som mål att ta bort skruven redan då. Om det inte är mer komplicerat än dom tänkt. 

Blev helt nervös. Redan på onsdag. 😳
Jag vill bli av med den men blir ändå stressad över ett ingrepp igen. 

Men...det ska bli skönt. Gör så förbannat ont. 
Smärta tär verkligen på en. Jag är helt slut. 
Orkar knappt tänka på annat än smärtan. 

Försöker hålla mig sysselsatt så gott det går hela tiden så att jag tänker på nåt annat. 

Och måtte ansiktsnerven bli normal igen när skruven är borta för den brännande känslan/smärtan i ansiktet är inte rolig alls. 

En vän sa: 
Hur fan orkar du? Du är en superwoman. Vilka krafter du har. Du är otroligt stark Malin. Jag hade brutit ihop för länge sen. 

Mmm...det är inte långt kvar för mig. 
Går på tunn is.

Men känner ändå att om skruven bara försvinner så kommer allt bli bättre. Jag kan ju inte ge upp nu!

Jag är nära lipen väldigt ofta. Men kan ibland inte annat än skratta åt eländet   
En skruv lös...på riktigt alltså. 
Galet. 

Nu ska jag snart hämta Emma i skolan. 
Första skoldagen idag. 3:e klass. I nya fina lokaler. Och eget skåp. Spännande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar