Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 16 augusti 2017

Utvilad

Jag borde vara utvilad 
Enligt min sömnapp ska jag ha sovit 10 timmar inatt. Det stämmer. La mig tidigt och sov länge. 
Har en sån smart watch. Som räknar steg, kalorier sömn mm. Den är kopplad till mobilen så om det ringer eller jag får sms och telefonen ligger i ett annat rum så vibrerar det i den. 
Den mäter som sagt även sömnen 


Sovit länge men är ändå galet trött. Tror det är mina värktabletter .Eller kan man bli trött av antibiotika ?
Kan ju vara infektionen jag är trött av oxå. 
Fast...jag har varit trött sen jag fick sjukdomen. Och ännu tröttare sen operationen. 

Har fortfarande ont men inte lika ont idag.  Och heller inte sån brännande smärta/känsla. Det kommer och går lite. 
Åt kroppkakor förut och efter det började det bränna i ansiktet. Inte av kroppkakorna hehe men förmodligen för att jag tuggade så ansiktsnerven fick "jobba". 

Malva håller på att skolas in på dagis nu och efter det kom Patric och Malva hit. 

Patric hade ont i örat o blödde så jag skickade han till vc. Han blev skickad
till Öron näsa hals så vi har passat Malva hela dagen. 
Hon har spridit energi som vanligt.
En riktig liten glädjespridare. 




Patric hade trasig trumhinna och den buktade inåt , samt ett trasigt blodkärl,så han fick droppar med antibiotika 
till örat.  

Malva jag och Emma har varit ute i trädgården och lekt mest hela tiden. 
När hon blev hämtad så gick musten ur mig totalt. Galet trött. Så nu ligger jag o vilar. 
Vi skulle åkt in till stan och fikat med Patric o Tilda och sett minitri men
 jag fick ställa in det. Är så trött. Orkar inte. 
Laddar för lördag så jag åtminstone orkar några timmar på stan när det är 
Ironman. 

Nu ska jag vila en stund till. Kanske ger mig ut och går en runda. Om jag orkar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar