Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 27 augusti 2017

Mina smycken

Funderar på om jag ska göra en hemsida där jag kan lägga upp mina smycken. Men jag vet inte om jag orkar. Då kanske folk gör beställningar som jag inte riktigt kan hantera/klara fixa. 

Nu gör jag ju i min takt. Lite då och då. Får några beställningar och då passar jag på att pärla lite till. 

Idag kom jag på en ny idé. Nyckelringar. 

Gjorde succé. Fick flera beställningar. Kul. 

Pärlade lite annat oxå. 




Jag älskar ju att pärla men jäklar vad trött jag blir. Efter en stunds pärlande tar det stopp. 

Nu har jag iaf lärt mig att sluta pärla när det går "trögt". När jag börjar tappa pärlor. Fumla. Göra fel. Och när jag bli lipig över att det inte blir som jag tänkt.
Idag pausade jag i tid och var nöjd med det jag gjort idag. 

Lät pärlorna vara framme. Kanske pärlar  imorgon oxå. 
Det positiva är iaf att jag glömmer smärtan för en stund. 

Jag behöver verkligen hålla mig sysselsatt så mkt jag orkar för att slippa tänka och känna. 
Fördelen med det är väl att det blir lite gjort. Som att gå igenom garderob, förråd, skåp o lådor mm. Rensa o sortera. 
Och som idag, pärla. 

Det tråkig är att jag ska behöva ha ont precis hela tiden. Och då menar jag verkligen hela tiden. 
Tar jag en värktablett så lättar smärtan lite men försvinner inte helt. 
Tänker på dom med kronisk smärta. Hur orkar dom? 

Idag har jag haft stickningar i hakan nästan hela dagen. Liksom lite bortdomnat. Även i läpparna emellanåt. 
Så läskigt. 
Behöver jag vara orolig?

Imorgon är
Det ny vecka igen. 

Den kommer innehålla lite allt möjligt. Bla sjukgymnastik. Kommer inte kunna göra så mkt. För tidigt in på ingreppet. Men lite ska jag nog kunna göra. 
Nu ska hjärnan få jobba lite. Och lära sig att leva och fungera med bara ett balansorgan. Det går om man vill och om man kämpar lite. 

Sov gott ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar