Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 25 augusti 2017

Klubbad säl


Hur trött kan man va? Idag märkte jag inte ens när Emma och Micke gick upp och drog iväg till skola o jobb. Var förvisso uppe inatt och tog en värktablett. 
Så imorse var jag heeelt väck. Som en klubbad säl. 


Vet inte om det är ingreppet som tog musten ut mig, infektionen eller om det är den konstanta smärtan som stjäl energi. 

Spelar väl egentligen ingen roll. Får helt enkelt vila så mycket som behövs. Lyssna på kroppen. Tänk att det ska vara så svårt att förstå sin kropps signaler. 
Just i detta fallet är det inte så svårt att förstå för jag kan nästan stå och somna. 

Och jag känner mig helt virrig. Tappar ord och är allmänt snurrig i bollen. 
Idag fick jag ett sms från nån Clas. Såg bara lite hastigt att det stod nåt om långkok och potatis till middag. 
Tänkte vem fanken är Clas?Känner jag nån Clas? Och vadå om jag vill ha långkok till middag?

Hahah. Det var visst ett meddelande från Clubb Clas. Alltså Clas Olsson. Om billiga stekpannor och kokkärl. 

Och igår när jag hade nattat Malva i vår säng så kom Emma efter en stund och ville puss henne godnatt. 
-Mamma vart ligger Malva?
-I vår säng 

Tyst en stund

-Menar du i gästrummet?
-Nää i vår dubbelsäng. 

Tyst en stund till

-Men mamma jag ser henne inte. 

Men ååå suck. Jag reste mig för att gå och visa vart hon låg och sov. 

WHAT? Inte i sängen. Både Emma och jag bara stod och stirrade på sängen. 
Jag tände lampan och gick runt och kollade så hon inte hade ramlat ner på golvet. 
Vart var Malva? Hjärtat började slå snabbare. Kollade fönstret. Hade någon tagit henne?
Hade totalt hjärnsläpp!
Sen kom jag på...Just det, jag hade ju lagt henne i vagnen. Så att hon skulle vara redo när Patric kom och dom skulle gå hem. 

Alltså allvarligt?! Snacka om förvirrad. 
Emma bara tittade på mig och skakade på huvudet. 

Jag blev alldeles svettig. Hann ju tänka allt möjligt innan jag kom på vart
 hon var. 

Har haft en väldigt lugn skön dag. Rensade och fixade lite i skåpet i köket. 
Älskar gamla burkar , kannor och muggar. 
Har speciellt en förkärlek till fina
 kannor. 




Är sugen på att gå på loppis och leta gamla fina saker. 

Nu ska jag sova. Imorgon brunch på Ikea med barn, barnbarn och lillasyster. 
Sen en runda till svärmor på Öland. Är nåt jippo i hamnen där hon bor. Lite grejer för barn oxå så Patric o Malva hänger med. Micke ska spela golf, KM på Kalmar golfklubb. 


Nu ska jag sova. Värker bakom örat. Särskilt på en punkt. Svider o bultar. Aj!

Tänk om smärtan bara kunde försvinna så jag kan komma i form igen. 

Just det, idag provade jag dräkten jag beställde till Mini Tri. Den går både springa och cykla i. Lätt vadderad i baken. 
Jag älskar den. Var helt perfekt. 





Längtar verkligen efter att kunna ut och springa igen...Snart hoppas jag. Snart!

Önskar er alla en trevlig helg.🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar