Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 8 augusti 2017

Liseberg

Helgen gick i ett rasande tempo

Fredag: Linköping, hälsade på syrran, passade Malva 


Lilla gosfian. Hon är så rolig nu. Och så mysig och kramig. Nästan en gång om dagen ringer hon och säger: Aaamoooo. Aaamoooo. ❤️

Lördagen blev vi hämtade av Sara, Patrik och Theo. Vi åkte tillsammans i en större bil mot Göteborg. Checkade in på Gothia Towers 
sen drog vi in på Liseberg. 




Min kusin Louize och hennes familj kom dit och hängde med oss en stund. 
Vi träffade även Patricia, Patrik o William som var hos oss en kväll förra veckan. 

Framåt kvällen gick vi hem o fixade oss sen drog vi till Leif Mannerströms restaurang Kometen. Åh du jäkel vad god mat. Och så mkt mat man fick. Glömde ta kort men Saras snitzel hon beställde var det sjukaste jag sett. Hur stor som helst. 

Vi rullade där ifrån. Mätta och trötta gick vi hem o laddade för ännu en dag på Liseberg. 

Vi hade ett stort och fint rum. Jag gillar Gothia Towers. 





Sen bar det av hemåt igen framåt söndag em. 
Alla var trötta i bilen hem. Man blir helt slut efter två dagar på Liseberg. Alla ljud. Folk. Karuseller. 
Jag får värsta kicken av att åka karusell. 
Men måste erkänna att när jag stod ensam i kön för att åka Mechanica så funderade jag på om jag skulle överleva 

Men det gjorde jag. Tur. Haha 
Dock var jag livrädd och vågade knappt skrika. Rädd att skruven skulle trilla ut. 

Emma är precis lika galen som mig när det gäller karuseller. Hon vill åka allt. Hon längtar tills nästa år när hon får åka Mechanica hon med. 

Hon vågade åka Loke, den nya karusellen. 
Fattar inte hur hon vågar, hon är ju så liten. Men den där lilla tjejen är rätt tuff. 


I går var jag hos kuratorn och en runda på stan. 

Skulle pärlat igår, har lite beställningar, men orkade inte. 
Ska ta tag i det idag. 

Igår började jag även med mitt nya liv. Haha. Jag vet, har sagt det innan, men nu måste jag ta tag i det. 

På 10 v har jag knappt rört mig. Ingen träning. Inga pw. Kanske 3-4 st på max 3 km. 
Känner mig Bläää
Trött, slapp, ofräsch och osund. 
Har tryckt i mig socker dessa veckor. 
Kanske i ren rastlöshet. Tröst. Behövt energi på nåt vis. 
Jag vet inte men nu får det vara nog. 

Jag fick börja träna försiktigt, så nu ska jag göra det. 
Jag måste det. Blir trött av alla mediciner så jag behöver lite energi från träningen. 
Jag sover dåligt om nätterna (Har ont av skruven) men brukar få bättre sömn när jag har tränat. 

Vägde mig igår, 65,6
Är inte överviktig på något vis. Men målet är ändå att väga 63. Och framför allt att bli lite fastare. 
Det ska nog inte bli så svårt. Slutar med godis helt enkelt och så lite mer träning. 

Men...det är inte så enkelt att sluta med godis när man ätit en hel del varje dag i 10 veckor. 
Igår åt jag inget godis alls. Var inte ens sugen. Men nu, efter frukost, skriker min kropp efter choklad. 
Men men. Bit ihop. 

Emma sover än. Ska snart väcka henne. Min lilla favoritfamilj kommer sen. 
Saknar dom. Har ju inte sett dem sedan i torsdagskväll. Jo...jag pratade med dom på "fejstajm" igår. Lilla Malva skickar pussar hela tiden. Sötnos. 

Nu ska jag krypa ner bredvid Emma en stund till innan jag väcker henne. Var uppe o tog min medicin och drack lite kaffe. 
Gör så ont i huvudet så jag är och ser helt spänd ut i ansiktet. Är som att den (skruven ) gör hela vänster sida stram och "hård" på nåt vis. 
Obehaglig känsla. 

Idag blir det alltså träffa sonen, Tilda och Malva. Ikväll blir det lugnt och bara pärla. 
Likaså imorgon. 
Sen blir det fullt upp igen. Torsdag stadsfesten och se Backyard Babies. Fredag passa Malva en stund. Lördag se Samir och Victor och gå på stan en runda och på kvällen är vi bortbjudna. Söndag är vi bjudna till Öland för att se ,Rasmus, Advantgardet ha en privat spelning i sin trädgård. 

Idag skiner solen. Passa på att njut...☀️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar