Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 18 augusti 2017

Ironman

Inatt sover jag med en ironman. Ja eller nästan iallafall. Han sover under mig. Våningen under mig. I källaren. 😜

Vi har lagt ut vårt hus för uthyrning under ironman på Air bnb men ingen har nappat så ikväll bjöd vi hem Patric och Tilda. Tänkte fira Patrics nya jobb. 
Då mitt i allt stök kontaktar en kille oss och undrar om det går att hyra huset över natten. Vi förklarar att vi är hemma men att källaren är ledig. Men att dom då får ta deg som det är. Att vi inte fixat för uthyrning/övernattning. 
Dom nappade. 
Pjuuuh! Jag fick hög puls. Ner i källaren. Städa o bädda rent. Fram med rena handdukar. Städa gästoan och fixa. 

Sen "ramlar" två supertrevliga killar och en tjej in. 
Den ena av dom ska köra Ironman imorgon. Blir 8:e gången för honom. 
Dom hade ett annat boende genom air bnb men i sista sekund ställde deras värd in uthyrningen. Kul. 

Är inget lyx här men tror ändå dom är tacksamma. 
Dom hängde med oss en stund nu ikväll. 

Det har varit en lång,intensiv dag så nu ligger jag nerbäddad och ska sova 

Började dagen med läkarbesök. 
Där blev det lite kaos. Två läkare som inspekterade mig. 
Diskuterade. Tog prover. Ringde Linköping. Dom tror att jag har en reaktion , kanske är allergisk, mot titan. WHAT?!
Eller är det en infektion men antibiotikan har inte hjälpt. Fortfarande röd , öm och varm bakom örat. 

Nu blir det akut till Linköping, förmodligen i nästa vecka. Röntgen. Och så göra nåt åt skruven. Den har irriterad min nerv. Minns inte vad hon sa att den/nerven hette men den blir triggad när jag äter, tuggar, pratar osv så därför det gör vansinnigt ont emellanåt. Och jag vet aldrig vad som utlöser det. 
Känns som om man gjorde tusen nålar fast i ansiktet. 
Sen har jag en brännande molnande värk hela tiden. 

Efter läkaren så mötte jag o Emma upp hennes kompis Alva på Leos.
Patric o Malva kom oxå dit. 






Nu i kväll har Patric, Tilda o Malva varit här på lite mys.




Jag är helt slut. Kommer somna inom två minuter.
Imorgon blir det upp innan tuppen för att vara med och se ironman starta. 

Jag beundrar alla som ställer upp och gör Ironman. Vilka kämpar. Hjältar!

Imorgon hejar jag på alla er ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar