Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 9 augusti 2017

Smärta

Inatt har inte varit en rolig natt. Ont. Och då menar jag inte ont som typ en huvudvärk man står ut med utan ont så man vill skrika rakt ut. Men en tablett gjorde att jag iaf kunde somna om. 
Har fortfarande ont men inte alls samma smärta. 

Hade bestämt mig för gymmet idag. 
Blir väl kanske inte dom övningarna jag hade tänkt eftersom jag har ont men jag kör lite försiktigt. Skönt att vara här igen även om jag känner mig helt vilsen. Drygt 10 v sedan jag tränade senast. Kroppen är i chock 

Igår var en riktigt skön o soft dag. 
Syrran o Meja kom på besök. Likaså Patric, Tilda o Malva. Fika o lunch ute i trädgården. 

Äntligen har det kommit chili på min planta jag fick i present. 


Och min fina morsdagblomma är otroligt vacker. 


Malva blomman oxå


Igår em/kväll pärlade jag lite 


Hade nya beställningar. 
Ska fortsätta pärla även idag.

Emma och jag gosade ner oss i soffan och kollade på Twilight. Fjärde delen. 
Emma satte upp en plansch och sin lilla varg i tv-rummet medan vi tittade 🤣


Nu ska jag försöka göra några övningar sen hem o äta frukost. 

Idag blir det en soft dag. Ska pärla och läsa. 
Fick en bok i present av en vän. Häxan av Camilla Läckberg. 
Omtänksamt. 
Fick även ett uppmuntrande brev/paket av en annan vän häromdagen. 
Är så tacksam över dom jag har i mitt liv som visar att dom bryr sig. Somliga som jag trodde brydde sig lyser med sin frånvaro. 
Men...det är inte dom jag lägger energi på. Nu vet jag. 
Menar inte att man ska skicka presenter , menar bara vanlig hederlig omtanke. Är förvånad över hur svårt vissa verkar ha att bara fråga hur man mår?

Ha en bra dag ☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar