Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 15 augusti 2017

Bränner som eld

Vilken natt. Knappt sovit. Ont så in i...tog ändå en lite starkare värktablett. Hjälpte inte. 
Vaknade med lika ont. Spänner i hela vänster sida av huvudet. Bränner som eld och svider där skruven buktar ut. 

På väg igenom? Fått nån inflammation i huden?
Jag vet inte men ont gör det. Som fan. 

Jag skulle ringa när smärtan var påtaglig. Och det är den. Olidlig skulle jag vilja säga. 
Kunde knappt få i mig en macka till frukost idag. Kan inte tugga. Gör så ont. 

Orkar inte vara uppe. Ligger fortfarande. Men beror oxå på att jag känner mig lite dåsig av värktabletten. 

Ringde ÖNH i Linköping tidigt i morse. 
Fick ringa ÖNH i Kalmar för att komma snabbt dit. Så nu ska jag vara där om drygt en timme. 

Har lite ont i magen och mår illa. Är nog lite nervös. 

Wish me luck 🍀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar