Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 26 augusti 2017

Nattloppet

Nu har jag precis krupit ner efter att ha varit inne i stan o kollat på nattloppet. Åh vad jag blev sugen på att springa. 
Jag längtar verkligen efter att kunna dra ut på en löprunda.
Men det lär väl dröja. Har svårt att gå en pw i lite snabbare tempo utan att det börjar bulta i huvudet. 

Det var mkt folk i stan. Vi mötte upp min lillasyster Amanda för att heja på hennes kille Kim. Emma hade gjort en skylt



Nu ska jag sova. Har varit en intensiv dag. Men en bra och rolig dag. 

Idag hoppade jag ur myskläderna och bestämde mig för att ignorera smärtan och försöka ha en bra dag. 


Vi började dagen med brunch på Ikea med Patric, Malva, Amanda
 och Kim. ( Micke har spelat golf )

Sen drog vi till Färjestaden,Patric o Malva hängde med, och tog en fika på Ölandschoklad med svärmor och Ingemar. 


Malva och Emma hoppade i hoppborg, lekte på lekplats och så var det ponnyridning





Väl hemma igen la jag mig och vilade en stund. Hade rejält ont men lät inte smärtan ta över. Utan jag vilade lite men sen gick Emma och jag tlll affären och köpte lite glass och lördagsgodis. 

När Micke kom hem hade han med sig pizza från Italia för att fira att han vann KM ( i sin åldersgrupp )
Bra jobbat!

Sen drog vi in till stan och kollade Nattloppet. Och på vägen hem hämtade vi Patric o Malva som hade varit på lite galej. Tilda jobbade. 

Imorgon bitti ska vi passa Malva en stund. 
Men i övrigt blir det en soft söndag. Dans för Emma. Denna terminen går hon disco/hip hop. 
Micke ska på fotboll och jag tänkte pärla. 
Har några beställningar. 

Men nu ska jag sova. Om jag kan...Prins T har fest i örat...Gaaah!

Men han ska inte få förstöra slutet på denna dagen. Det har varit en väldigt bra dag och med den känslan i kroppen vill jag somna. 

Natti ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar