Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 19 augusti 2017

Hjältar

Så många ggr idag som jag har fått gåshud och tårar i ögonen...vilka hjältar det är som kör Ironman. 

Vi såg starten tidig i morse. Åt hotellfrukost med Sara Patrik o Theo. Såg cyklingen här i Lindsdal där vi även hade lite picknick 
Sen in och kollade löpningen i stan. 

Jag skulle stannat kvar och sett lite nu ikväll oxå men fick så ont i huvudet och hade glömt ta med värktabletter. 
Så jag åkte hem. 
Det blev soffan och myskläder istället. 
Åt nyss en seg kola och det fick min ansiktsnerv att få spunk. Fick ryckningar även i ögat. Men det släppte ganska snabbt. Men nu bränner det som eld i ansiktet. 

Gnällde lite på att jag hade ont i fötterna när vi kom hem, efter att ha stått och gått mkt, men tog genast tillbaka det när killen som sov här inatt kom för att hämta sina grejer. Han har ju gjort Ironman idag. Han kunde knappt gå men såg ändå pigg och stark ut. Men jag kände inte att jag hade rätt att gnälla lite över att jag hade ont i fötterna 😅

Jag var stolt över att bara få hålla hans medalj 

Han är liksom en Ironman. 

Såg många idag som jag känner som klarade av att genomföra Ironman 
Galet! Som sagt, vilka hjältar!

Emma hade gjort en skylt till Bingo
Och han gjorde slängpuss och tummen upp åt Emma när han såg den



Han såg lika pigg och glad ut varje gång vi såg honom. 

Antar att man får ganska mkt energi av alla som står längs vägen och hejar. 
Och det är förbannat kul att heja fram hjältarna också

Imorgon ska vi upp tidigt igen för en tripp till Ullared med Patric och Tilda 

Nu ska jag snart krypa ner. Hade tänkt se Heroes hour på paddan men min kropp o knopp skriker efter sömn. 

Natti ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar