Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 15 augusti 2017

Turkost

Det är inte svårt att gissa vad min favoritfärg är när man kommer hem till oss...turkost. 







Jag har till och med en turkos cykel 😅


Usch vilken dag jag haft. Varit nära till gråt hela dagen. 
Var på sjukhuset. Fick träffa en läkare som blev väldigt orolig. Hon hämtade en annan läkare som ville ringa Linköping. 
Bakom örat var det svullet , ömt, rött och varmt. 
Man misstänkte infektion. Förhoppningsvis bara infektion i huden pga av att skruven irriterat. 
Men man är rädd att, eftersom jag haft ont så länge, att det är en infektion som är inne i huvudet som sakta har stegrats. 

Att det bränner och svider ända fram i ansiktet beror på att nerverna är påverkade och det är därför min smärtlindring jag har inte funkar.
Den biter inte på nervsmärta. 
Såklart...

Jag hade även en temp på 38.2

Jag fick åka hem så skulle dom kontakta Linköping om vilken medicin jag skulle ha osv. 

Åkte hem och la mig och vilade.
ÖNH i Kalmar ringde upp. Antibiotika utskriven. Clindamycin Alternova. Jag tål inte vanlig penicillin så jag fick nåt annat. Och ett nytt besök på fredag på ÖNH. 

Sen ringde även en sköterska från Linköping. 
Läkare på ÖNH och neurokirurg ska prata om villa åtgärder som måste göras. 
Kan inte ha skruven så. Den irriterar hela partiet bakom örat. Och även min ansiktsnerv. Samt att det gör förbannat ont. Obeskrivlig smärta emellanåt. Gör så ont så jag nästan går och kisar. Är spänd i hela ansiktet ( på vänster sida )
Och när jag spänner mig hela tiden blir jag stel i nacken och axlarna. 
Och då påverkas balansen och jag mår illa. Och det är sjukt obehagligt att känna skruven.  Riktigt läskigt faktiskt. 

Idag var nerven så påverkad att jag nästan sluddrade när jag pratade med läkaren. 

Funkar ju heller inte att jag inte kan ha mina glasögon på mig. Skruven sticker ut för mycket . Haha vilken bisarr 
situation. 

Nu har jag töjt ut ett par gamla solgalsögon så jag iaf kan ha det på mig. Men dom sitter knappt uppe. Är för stora och åker av. 

Ikväll ska jag lägga mig tidigt. Inte många timmars sömn inatt. 

Hoppas på att vakna lite piggare imorgon med mindre ont. 🌸


Psss. Tips på glass 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar