Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 25 februari 2017

Cirkus Forslund

Har precis vaknat. Sitter och väntar på att mitt kaffe ska bli klart. Är på ett av mina favoritställen, Villa Forslund. 
Eller kanske Cirkus Forslund. 


Lagom kaosigt och rörigt här men så mycket värme ,kärlek och vänlighet. 
Här kan jag vara mig säljv. Alltid. Arg ,ledsen ,glad ,full ,nykter, sjuk, asgarva ,gråta...
Underbart. 
Det här huset och den här familjen har en stor plats i mitt hjärta. Här trivs jag. Så långt borta men ändå så "hemma" för mig.  
Lotta är min syster , mamma, vän, terapeut, läkare, mentor...my soulmate. 
Vi är så olika men ändå så lika. 

Det är så fint här hemma oxå. Lotta e grym på inredning. 
Älskar att gå runt att titta på allt fint här hemma. 



Som en butik. Och jag vill köpa allt 😅

Tyvärr vaknade jag yr inatt. Så nu sitter jag lite lätt illamående och med huvudvärk. 
 Var lite gungig när vi kom fram igår oxå. Blir tyvärr det när jag har åkt bil. 

Men har kurerat mig med allt möjligt så nu kan den här dagen bara bli bättre. Förhoppningsvis fantastisk. 

Igår kväll åt vi middag sen drog männen och barnen iväg och kollade på en innebandymatch och Lotta och jag gick hem till en vän till henne. 
Lite bubbel och babbel. En soft skön kväll. 

Har precis pratat med Emma. Hon har det bra hos moster Amanda och Kim. 
Och ikväll ska hon sova hos Patric och Tilda. 
Tror inte hon saknar oss särskilt mycket. 

Vi saknar henne men ikväll ska vi på en överraskningsfest och det kommer bli fantastiskt kul. 

"All in tonight like a rockstar "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar