Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 8 februari 2017

Tortyr



Kul...nu ligger jag nerbäddad. Illamående, huvudvärk och gungig. 
I natt blev det åka av igen, yrselattack deluxe. 
Så jag gick bara upp och sa Hej då till Emma som skulle till skolan. Nu har jag lagt mig igen. Känner mig kraftigt bakis. 
Märklig känsla. Kan det varit Cola zeron jag drack igår? Det liknade ju faktiskt en drink, hade citron i. Hehe

Vet att det blir bättre när jag har vilat och det känns rätt skönt att krypa ner under täcket igen. Aptrött!

Men...prins T för ett jäkla liv. Han har skruvat upp volymen rejält. 

Fan. 

Tinnitus är verkligen tortyr. Att aldrig ha det tyst. Att aldrig få vila huvudet...
Blir lipig bara jag tänker på det. 

Godmorgon och godnatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar