Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 9 februari 2017

Fotobok

Idag kom fotoboken som jag har gjort till Malva. Emma har oxå varit med och hjälpt till. Hon ska få ge den till Malva i födelsedagspresent. 
Den blev såååå fin. Kommer visa mer ifrån den när hon väl har fyllt år

Jag blir lipig när jag tittar i den. Malva är så fin. 
Mitt älskade lilla barnbarn ❤️

Idag har varit en soft dag
Rensat lite i garderoben. Släng, sälj ,spara. 

Mamma kom på en kaffe. Jag gjorde bananpannkaka till oss och en röra med keso o vaniljproteinpudding. 

Riktigt gott. Betydligt godare än det ser ut. 

Emma har haft dans. Jag tog en pw med syrran. Kallt och ruggigt. Värmde gutt med god sparrissoppa nu ikväll. 

Resten av kvällen soffhäng och tv

Nu ska jag sova. Har varit extremt trött denna veckan. Kan de bero på att jag inte ätit kolhydrater? Ingen choklad eller annat onyttigt. 
Min kropp behöver socker hehe

I helgen så blir det massa gott så jag väl ta igen denna veckan rejält. 

Imorgon åker vi mot Stockholm och familjen Forslund. Jippiiieee!

 Nu ska jag sova. Om jag kan. Prins T kör loss i örat. 
Ibland vill jag bara skrika rakt ut. Slita mig i håret. Gråta. 
Det är så enormt påfrestande. Kronisk tinnitus är knäckande. 
Tänker ofta, jag orkar inte...men tydligen så orkar jag lite till ändå. 

Imorgon hoppas jag på att vakna pigg för jag tänker starta dagen med ett besök på gymmet. 
Sen köra mot Sthlm. 


Ha en bra helg ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar