Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 1 februari 2017

Halsfluss

Efter tre dagar med hosta, feber och halsont för Emma så fick vi gå till vårdcentralen idag och ta halsodling. 
Det visade halsfluss. Så det blev Kåvepenin för henne i 10 dagar. 
Och hemma från skolan resten av denna veckan. 

Vi har haft en soft dag. Lite pyssel. Vi har hjälpts åt att göra klart Malvas fotobok. 
Emma hade modevisning 


Vår lilla skatt ❤️
Ibland känns hon så liten och vissa dagar alldeles för stor.

Hon vill bli modell. Ett par kompisar till oss har en dotter som håller på med modelljobb och Emma tycker det är såå coolt. 
Funderar ibland på om jag ska skicka in henne till nåt modelljobb. 
Ibland söker dom till typ kataloger etc. 
Men sen ...njae...vill ju att hon ska vara barn. 
Att hon tycker det är kul med kläder och att modella här hemma är ju en sak. 

Hon älskar verkligen kläder. Är enormt modeintresserad. 
Och hon vet precis vad hon gillar och vill ha på sig!

Min hand känns bättre idag. Iaf handleden. Men inte tummen. Fortfarande bortdomnad. Och blå. 
Det värker en del i ryggen och ner i rumpan. Gör lite ont att sitta. 

Idag ringde min läkare från Linköping. Jag skulle öka dosen ytterligare på min medicin. 

Fan all denna medicin. Min mage kollapsar snart 
Jag kollapsar snart

Denna veckan har jag verkligen haft noll energi. Trött. 
Trött på livet. 

Tog en pw ikväll. Det var skönt. Skönt att gå, ensam, och få rensa tankarna lite. 

Hoppas på att få tillbaka energin snart igen. 
Tillåter mig att ha såna här deppdagar. Vet att det oftast vänder ganska snabbt. 

Imorgon blir det som sagt ännu en dag hemma med Emma. Vi ska vara kreativa och måla lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar