Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 18 februari 2017

Obeskrivlig kärlek

För ett år sedan hade jag aldrig trott att jag kunde älska någon så mycket som jag älskar mina egna barn. Nu vet jag bättre. Mitt älskade lilla barnbarn har fångat mitt hjärta och kärleken är obeskrivlig. 
Denna underbara lilla prinsessa fyller 1 år idag. 



Och idag, på sin födelsedag, tog hon sina första steg. Så underbart att se. 
Hon försökte och försökte. Några stapplande steg. Benen var som spagetti. Men...snart kommer hon springa. Nu går det undan ❤️

Imorgon ska hon ha kalas och vi ska fira henne rejält. 
På måndag ska vi låna henne för övernattning. Längtar 😍

Ikväll är det soffhäng, ett glas rött och mello som gäller här hemma. 

Jag var ute och sprang en runda förut. Emma cyklade brevid och hejade på. 
Just nu är springa mitt sätt att varva ner. Att bli av med negativ energi. Att tänka på nåt annat än sjukdomen. 
Just nu är det mycket sjukdom för mig. 
Jag är så trött på det. Så less. 
Jag vill inte vara sjuk. Orkar inte vara yr och kräkas. Orkar inte ramla och alltid ha ont nånstans. 

Orkar inte vara gungig. Som nu ikväll när vi skulle äta. Jag var så gungig så det kändes som att vi satt på en båt. Det gör att jag mår illa och har svårt att njuta av maten. 

Och denna tinnitus. Det är så otroligt jobbigt. 
Detta ständiga brus. 
Jag märker att jag har börjat höra ännu sämre. Är så svårt att fokusera på något annat än det störande ljudet i mitt sjuka öra. 
Har svårt att höra annat än Prins T. Han "överröstar" allt o alla. 

Utom när jag springer. Då är enda gången jag inte hör honom. För då fokuserar jag på att orka springa. Och hör bara mitt flåsande hehe 

Imorgon ska jag ta sovmorgon
Sen ska jag ut och springa igen. Bäst att passa på medan jag tycker det är kul. 
Och framför allt medan jag kan. Snart har jag väl ramlat och brutit nåt ben...


Trevlig helg ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar