Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 24 februari 2017

Fredagsmys

Nu är det slut på veckan det är dax för fredagsmyyyyys....

Helg igen. Allvarligt, hur snabbt går veckorna? Hinner knappt med. Var så mycket jag skulle göra denna veckan. Har hunnit med en hel del men inte det jag skulle haha 

Igår var Emma och jag på bio. På Vaiana. Så himla bra. 
Emma blev inspirerad och ville dansa hula hula när vi kom hem. 

Vi färgade topparna/längderna rosa på Emma igår. 
Blev inte så rosa som Emma hade hoppats. Men lite syns det iaf. 

Någon tipsade om att bleka håret innan så syns det rosa mer. Men nja. Hon är bara 8 år. Vill inte börja med sånt än. 
Och den här färgen går ut efter 2-3 tvättar. Det är precis lagom. 
För snart är det nån annan färg hon vill ha i håret 😅

Nu har jag precis ätit frukost efter att ha varit ute och sprungit 5 km. 

Idag var det riktigt segt att ta sig ut. Jag var trött och det var kallt. 
Men skön luft att springa i när jag väl kom ut. Men det var tungt. Benen kändes som bly. Det gick inte snabbt men jag sprang 5km iaf. 

Nu ska jag packa. Jag ska iväg på trevligheter. Och jag vet att det kommer bli en fantastisk rolig helg. 

Jag behöver det. Behöver få skratta. Tänka på annat. Går runt med en klump i magen. Nervös. Orolig. Ledsen. 


Ha en trevlig helg. Det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar