Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 7 februari 2017

Trött tröttare tröttast

Jag förstår inte varför jag är så rysligt trött. 
Sätter jag mig och sitter still så somnar jag. 

Gav mig ut och skulle springa förut. Hade inte riktigt förstått hur kallt det var.
 Brrrr ❄️ Bitande kyla
Mobilen dog. Jag med nästan. Men jag klarade 4 km iaf 

Tur att det är relativt långt kvar till Wings for life är för just nu känns det inte som att jag kommer ta mig över bron. Knappt jag skulle komma fram till bron. 😳
Men det är ett tag kvar. Hinner träna lite. 

Nu mån-to kör jag kolhydratsfritt. 
Inget bröd, pasta och potatis typ. 
Och inget sött eller onyttigt. 
Ingen choklad alltså. 
Har bara gått två dagar och det är olidligt. 
Men det är fan sjukt att jag äter choklad varje dag annars. 
Nä nån måtta får det vara. 
Skärpning på torpet. 

Till helgen blir det dock lite onyttigt och festligheter. Längtar. 

Idag har jag inte märkt av tinnitusen så mycket. Prins T har tagit det lite lugnare idag. Skönt. 
Och ingen yrsel eller dropattack i sikte. 

Jag älskar dessa dagar ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar