Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 28 februari 2017

Ljudbok

Äntligen har jag laddat hem en app så jag kan lyssna på ljudbok. 
Det var faktiskt Emmas idé. Hon har haft svårt att kunna somna ett tag och föreslog själv att ljudbok kanske kunde vara bra att lyssna på innan man somnar. Laddade hem appen för hennes skull men nu har jag själv insett att det är ju som gjort för mig. Jag störs enormt mycket av tinnitus. Har svårt att fokusera och koncentrera mig när jag ska läsa själv. Blir snabbt trött och orkar inte läsa nån längre stund. 
Ligger ofta vaken länge och bara stirrar i taket och får panik över att inte kunna somna. 
Ljudbok får mig att koppla av. Och att förtränga suset o bruset i örat. 

Nu ska jag lyssna tills jag somnar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar