Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 20 februari 2017

Operation

Idag ringde läkaren från Linköping. Operationen blir i mars eller april. 
Kirurgteamet i Linköping kommer att kalla mig på ett möte för information om operationen. Då får jag även dag och tid då op ska ske. 

När jag hade lagt på började jag skaka i hela kroppen och tårarna sprutade. 
Jag vill ju detta. Vill att allt ska bli bra. Vill börja leva igen. Men jag är så rädd. 
Orolig för komplikationer. Panikkänsla i bröstet. 

Det blev inte att vi lånade Malva idag. Lilla skruttan är sjuk. Feber och hängig. Jag var där en runda förut och hon såg verkligen inte pigg ut. 

Jag har städat och plockat lite idag. Försökt sysselsätta mig för att inte tänka så mycket. 

Emma har lekt med en kompis. 
Jag har tagit en lång pw nu ikväll. 
Tröstätit smörgåstårta så jag mår illa. 

Jag känner mig ledsen på nåt vis. 
Känns som att senaste året varit sjukt kaosigt. 
Jag vill bara ha lugn och ro nu. 

Ringde även Skatteverket idag men den handläggaren jag skulle prata med var tillbaka imorgon. 

Imorgon ska jag med Emma till Leos. 
Mamma o kusin Meja ska med. 

Imorgon kväll ska jag iväg och träffa en vän. 

Ska ut och springa imorgon bitti. 
Löpningen är min terapi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar