Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 27 februari 2017

Mindfulness

Idag har jag varit på Mindfulnesskurs. Är en träff en gång i veckan i 12 veckor. 
Var nästan att jag tänkte strunta att gå dit idag. 
Har mått sjukt dåligt sen i lördags natt. 
Vi hade en överraskningsfest för Matte i Sthlm som fyllde 50. 
Han trodde det skulle vara en middag hemma med ca 16 pers. 
Det kom gäster. Vi skålade med bubbel och åt lite snittar. Sen kom limousiner och hämtade upp oss. Körde oss till Golden Hits. 
Där väntade nästan 30 pers till. Matte var så sjukt förvånad. Men väldigt glad. 

Sen väntade Rockshow och trerätters middag. Och en väldigt rolig kväll. 


Matte fick en snygg hatt på och brillor med värsta polisongerna. Haha 






Fantastiska Matte o Lotta


På natten när vi kom hem hann jag inte mer än lägga mig förrän jag började kräkas. Sen höll jag på. En gång i halvtimmen hela natten. Och hela söndagen. Fick inte i mig nåt att äta eller dricka. Allt kom upp innan jag knappt hunnit svälja. 

Vid 14 tiden började Micke köra oss hemåt. Jag fortsatte kräkas i bilen. I en påse. Kände mig extremt trasig. 
Vi kom hem. Jag la mig på soffan. Trodde det var över men näpp. Kräktes sista gången igår vid 22.30
Somnade iallafall och har sovit hela natten. Trodde jag skulle vakna pigg. 
Men icke sa nicke. Fortsatte kräkas i morse och fick extremt ont i huvudet. 
Fick inte ner huvudvärkstabletter. Dom kom upp igen. 
Tog en dusch och duschade i iskallt vatten. Somnade om nån timme. Gick upp och försökte tvinga i mig två smörgåsrån. Var liksom tvungen att bli pigg. Skulle med en buss till Mindfulness kursen. Tänkte skita i det men ville inte missa första gången. 
Trodde jag skulle dö på bussen. 
Kallsvettades och kände mig yr.
Hade ju inte ätit mer än två smörgåsrån sen kl 20 på lördagskvällen. 

Men jag klarade det och kursen var över förväntan. 
Blev lite ledsen några gånger. Är mycket saker som kommer upp till ytan. Och det är skönt att vara i grupp där man inte behöver ha en fasad. 
Men det är oxå jobbigt. 
Jag är helt slut nu. Och tung i huvudet. 
Men jag ser redan fram emot nästa vecka då vi ska ses igen. Har fått en bok. En läxa/övningar som ska göra 

Det är en hel del annat som händer i mitt liv nu. Jag mår inte alls bra. 
Vet inte vilket håll jag ska gå eller hur jag ska hantera allt. 
Men som en vän sa: Nu kan allt bara bli bättre. 
Jag hoppas det. 

Nu ikväll blev jag ledsen. Fick veta att någon som alltid betytt mycket för mig är sjuk. Det gjorde ont. 

Så himla många som är sjuka och inte mår bra runt mig nu. 
Fan, varför kan inte allt bara bli bra snart. 

Patric och Malva var här förut. Mysigt att träffa dom. Ser fram emot torsdag när Malva ska sova här. 

Nu ska jag kolla tv en stund. Sen sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar