Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 6 februari 2017

Ny vecka

Emma har haft halsfluss och varit hemma en vecka. 
Jag har haft noll energi , trött och känt mig allmänt deppig. 
Min mage mår inte bra. Så många olika mediciner. Kaos. 
Jag har haft ont i handleden och ryggen ner mot rumpan.  

Men...nu är det en ny vecka. Emma gick precis till skolan. Full av energi. 
Min handled är fortfarande grön/blå men börjar bli bättre. Bara tummen som strejkar. Fortfarande bortdomnad. En stickande känsla i den. 
Ryggen är lite bättre men gör fortfarande ont. Gör liksom ont ända ner i rumpa o underliv när jag sitter. 

Tinnitusen bråkar. Jag är förkyld. Men...
Jag har ändå lite mer energi. 
Ska försöka göra denna veckan till en bra vecka. 
Längtar till helgen då vi ska iväg på trevligheter. Stockholm ❤️
Marcus o Martinus och sen mellomys med familjen Forslund. 


I helgen hade vi mamma ,pappa ,syster o henne kille här på middag
 
Vi kollade på mello. 
Vi hade röstning och bedömning av låtar och show. 
Var ingen vidare bra omgång. 
Känns lite "nja" om man sä. 

Men Emma var taggad 

Vi körde FaceTime med fina familjen. Lilla Malvis både vinkade och skickade pussar till oss. 
Dom har det bra i värmen. 

Som jag saknar dom ❤️


Nu sitter jag och dricker kaffe. Vet inte om jag ska försöka sova en stund. Behöver lite sömn. Prins T håller mig vaken om nätterna. 

Eller så ska jag måla. 

Ha en bra måndag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar