Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 21 februari 2017

Sportlov

Nu har Emma sportlov så då passade vi på att åka till Leos lekland. Inte mitt favoritställe. 
För mycket liv och stim. Svinkallt ?!! i lokalen. Satt och frös hela tiden. 
Men men...det är bara att bita ihop och låta henne leka av sig en stund. 
Mamma och kusin Meja var oxå med. 


Efteråt var jag helt slut i huvudet. Vi hade tänkt åka till Eko en runda men jag orkade inte. Huvudet var kaos efter Leos. Jag var helt slut. Både Emma o jag vilade en stund. 

Sen tittade Patric förbi på en kaffe. Han hade varit hos läkaren. Yr även han. Ber verkligen till Gud att han inte drabbats av det jag har. Kan ju vara ärftligt. 
Dom trodde dock det vad kristallsjukan. 
Hoppas innerligt att det "bara" är det. 

Min läkare i Linköping ringde även idag. Han hörde väl att jag var uppgiven och ledsen igår så han ringde för att berätta att dom skulle ha ett möte redan idag om mig och operationen. 
Snällt att han hörde av sig. 

Igår kväll låg jag, tyvärr, och googlade lite på ingreppet dom ska göra. 
Så korkat av mig. Jag blir ju så nervös och rädd. 
Men samtidigt så vill jag ju veta...
Sov väldigt dåligt inatt. 
När klockan ringde imorse var jag mer död än levande. 
Men...jag tog mig upp och tog en liten löprunda innan frukost. 

Nu ikväll har jag varit på Modehuset och fikat med en vän. 

Jag är sjukt dålig på att träffa vänner och umgås med någon nu för tiden. Vill men har inte orken att ta tag i något.
Tur att somliga drar med mig ut på saker ibland. Annars skulle jag väl tappa kontakten med alla. 

Imorgon bitti skulle jag varit hos kuratorn. Men hon är sjuk. Blev inställt. 
Typiskt. Hade verkligen behövt prata nu. Prata, älta, gråta...
Men jag får ta sovmorgon istället. 
Ta frukost framför tvn med Emma.

Sen ska hon och Micke på skattjakt på bibblan. Nån sportlovsaktivitet. 
Och så ska vi hämta min bonusfarmor o farfar och åka och käka med dom. 

Vi ska även hem till Patric och Tilda en runda. Och få lite Malvagos. 
Farmors lilla hjärta var lite piggare idag. 
Skönt ❤️

Nu ligger jag på soffan. Eftersom jag sov dåligt inatt är jag väldigt trött 
Bruset i örat är störande så det är inte kul att kolla tv heller. 

Jag tror jag går och lägger mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar