Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 31 januari 2017

Ont det gör ont

Handen värker så sjukt mycket. 
Tummen är helt svullen och nästan bortdomnad. 

Jag slog nog i ryggen/rumpan rejält igår med för jag kan knappt sitta. 

Är helt slut och kommer nog somna inom  kort. 
Emma är fortfarande hemma från skolan. Halsont, hostig och huvudvärk. 
Nu ikväll blev hon rödflammig på ryggen. I hårbotten och runt munnen. Och det kliar. 
Hon har fått så en gång innan när hon hade en infektion i kroppen. 
Då blossade det upp på hela kroppen. Och när hela halsen blev röd fick vi åka in till sjukhuset. 
Nu sover hon. Hoppas det är borta imorgon. 

Vi hade en skrattattack förut idag när vi höll på med snapchat 



Mamma var här hos henne förut idag medan jag var hos läkaren. 
Sen kom Malva hit en stund. 
Så mysigt att ha henne här ❤️

Dom ringde från sjukhuset och informerade om Mindfulnesskursen som startar i februari. 
Ska bli kul och intressant att få gå på. 

Sture, min läkare på ÖNH ringde oxå. Jag ska öka dosen på den nya medicinen. 

Nu ikväll var vi hos Patric och Tilda och käkade lite. En lugn skön kväll ❤️

Idag har jag inte orkat fixa mig alls. Myskläder. Osminkad. 
Ingen energi. Ingen lust med något. 

Imorgon tror jag inte ens att jag ska gå upp. Vill bara sova. 
Vill tänka positivt. Men ibland är det svårt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar