Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 28 januari 2017

Panik

Nu ska jag lägga mig. Måste nog somna med hörlurar o musik. Tinnitusen är hemsk. Får snart panik
Vill liksom skruva ner volymen eller stänga av men det går ju inte. 😩

Vi har haft en väldigt trevlig em på Pinchos. Nöjda barn och vuxna
Sen tog vi bussen ut till Lindsdal. Spelade spel med barnen och så har vi kollat på Gladiatorerna. 





Nu har Gotte och ett av barnen åkt hem. Det andra stannade kvar här hos oss för övernattning. 

Och imorgon kommer Gotte tillbaka hit med frallor så kör vi gemensam frukost. Lyx!

Sen får det bli gymmet eller löpning för mig. 
Jäklar vad jag har tryckt i mig onyttigt idag. 
Gaaah!
Den timmen på gymmet innan idag känns typ heeeelt bortkastad.  
Men men...man lever bara en gång. 

Tror jag har tröstätit lite idag med. Har känt mig ledsen i två dagar nu. 
Munnen ler men hjärtat gråter typ.
Kan inte förklara varför egentligen. Känner mig bara ledsen. Nedstämd. 

Och trött. Så nu ska jag sova. Om jag kan förtränga Prins T. Hoppas hoppas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar