Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 14 januari 2017

Barnvakt

Idag är första gången vi passar Malva över natten. 
Patric lämnade henne idag på förmiddagen.  
Allt har gått jättebra. 

Vi har ätit lunch på Ikea. 



Malva somnade i bilen på väg hem och sov nästan 2 timmar. 

Sen kom Patrics pappa med familj förbi. 
Emma och Oliver åkte pulka och så fikade vi på våfflor. ❤️

Emma drog i väg på tjejkväll och Malva hängde med bonusfarfar Micke en stund 

Och så satt vi och gosade lite innan det var nattning. 

Det gick superbra att lägga henne. Tre vaggvisor senare så sov hon 

Nu får vi hoppas hon sover gott hela natten. 
Emma har kommit hem och vi hänger framför tvn. 
Jag tror jag snart ska lägga mig. Antar att det blir tidig uppgång imorgon.

Och så blir det till att packa väskorna, göra fika och besöka simhallen. Mys ❤️

Så mysigt att få passa Malva. Och skönt för Patric och Tilda att få umgås lite själva. Man behöver få vara annat än "bara" mamma o pappa. 
Det är en gåva att få vara förälder och man älskar såklart sina barn. Men ibland behöver man lite egen tid.

Dessutom vill jag att Malva ska känna sig trygg här. Och alltid känna att hon kan komma till farmor, bonusfarfar och faster om hon vill. 
Och Patric och Tilda ska känna att vi finns här om dom behöver hjälp. 
Fast vi kommer "låna" Malva utan att dom behöver barnvakt. 
Det är både mysigt och kul att ha henne. 
Jag vill att Malva ska tycka om sin farmor lika mycket som jag tyckte om min ❤️ 



Här är min första inramade tavla. Hoppas hon som ska få den tycker den är fin 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar