Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 27 januari 2017

Inte hungrig

Idag har varit en halvdan dag. Inte på humör alls. Trött. Slö. Huvudvärk. Har lite ont i örat. Och Prins Tinnitus har vridit upp volymen rejält. Gaaah! 


Jag är inte direkt deppig men har ändå känt mig nedstämd på nåt vis. Helt utan anledning egentligen. 
Har lagt mig i sängen flera gånger och bara stirrat i taket. Inte haft lust med nåt. 

Fick lite mer energi när jag satte mig och grejade lite med Malvas fotobok som hon ska få när hon fyller 1 år. 

Blev så inne i det jag höll på med att jag helt glömde bort att äta lunch. 

Frukost och en halv daim till kaffet är vad jag åt idag innan middagen nu ikväll. 
Kanske inte så konstigt egentligen om jag har känt mig slö

Det märkliga är att jag inte känner mig hungrig längre. 

När jag äter är det gott. Och då kan jag känna att jag behövde mat och har stor aptit.  Men...jag känner inte direkt att jag är hungrig. Skulle kunna hoppa över mat helt. 
Konstigt. 

Ikväll har vi haft en lugn skön kväll. 
Emma har övat inför konserten i Globen


Nu ska jag lägga mig. Hoppas på ny energi och  mer krafter imorgon. 

Emmas kompis kommer imorgon bitti. Vi ska passa henne en stund. 

Jag ska till gymmet en runda. 

Vi ska på kalas hos syrrans dotter Meja. Och sen tar vi bussen in till stan och möter upp Gotte och hans barn på Pinchos. 

Ser fram emot en bra lördag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar