Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 20 januari 2017

Kurator

Idag har jag varit hos min kurator. Kändes skönt att få prata o bearbeta allt som hänt denna veckan. 
Det är mycket som snurrar i mitt huvud. 
Har svårt att hantera allt. 
Att prata med henne är så förbannat skönt. 
Hon hjälper mig att rensa och sortera alla tankar. 
Hjälper mig att tänka annorlunda. Att inte bara snöa in på en tanke. 

Jag är sjuk. Jag har en sjukdom. Men jag ÄR inte sjukdomen. Jag är fortfarande Malin. 

Jag försöker att inte vara negativ. Men ibland tar känslorna över och allt känns bara skit. Men man måste få ha såna dagar. 
Jag vill inte gnälla. Och jag gnäller och beklagar mig faktiskt väldigt sällan till någon. 
Jag skriver av mig här istället. 

Idag har varit en bra dag. Jag gav min kurator den första tavlan jag har målat klart. 
Jag ville att hon skulle ha min första tavla. Det var hon som fick mig att börja måla. 


Hon blev väldigt glad. 

Nu ska jag måla mer. Jag tycker det är kul. Det är lugnande och jag slipper tänka. 
Precis som när jag pärlade. Önskar att jag kan börja pärla snart igen. Men just nu har jag svårt att fokusera. Det är för smått. Och för pilligt. 
Men jag vill. Och jag ska. Snart...

Patric och Malva mötte upp mig och vi hämtade Emma i skolan. 
Sen har dom varit här hela eftermiddagen och kvällen. Dom ska sova över. 
Tilda har tjejfest och det blev enklast att dom sover över. Så han slapp väcka Malva för att åka hem. 

Alltid lika mysigt att ha Malva här. Och ännu bättre att ha alla nära. Båda barnen och barnbarnet. ❤️




Det här blir en bra helg. Imorgon är vi bortbjudna på middag hos Malvas mormor och morfar.   På söndag ska Emma och jag ha tjejmys. Fika på stan och bio. 

Snart är det februari. Det blir en intensiv månad för mig. Med läkarbesök. Sjukgymnastik. Mindfulnesskurs. 
Kanske nytt jobb. 
Men oxå en hel del förändringar och trevligheter. 

Jag längtar ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar