Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 29 januari 2017

Jag får spunk

Gotte kom hit i morse och så käkade vi alla frukost ihop. Eller det var mer en brunch med köttbullar, bacon och massa annat. 

Alva stannade kvar medan han drog på träningar med Wille. 

Jag drog till gymmet. Körde kondition. Boxade på bollen. Och så några magövningar. 

Jag tog med mig Emma och Alva och hälsade på hemma hos mamma och pappa en stund. Vi fick blåbärspaj. 

Vi hunnit med att städa idag. Lagat middag. Jag tog en pw nu ikväll. Har grejat med Malvas fotobok. 
Läst för Emma. 

Nu slängde jag mig på soffan och tänker inte göra mer idag. 

Jag är sjukt trött i huvudet. Trots att det varit en soft helg så har det ändå varit fullt upp på nåt vis. 

Och tinnitusen låter så jag får spunk. 

Och som grädde på moset har jag haft ont i magen och sprungit på toa ett par timmar nu. Härligt. 
Det är nog tyvärr den nya medicinen. 
Som om jag inte har tillräckligt med "skit" att handskas med. 

Äh...nu tröstäter jag lite glass. 
Ska se Innan vi dör. 
Sen ser jag fram emot att gå och  lägga mig 

Ny dag imorgon. Hoppas på att vakna pigg och full med energi. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar