Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 28 januari 2017

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE

Man ska fan inte googla och läsa massa tråkigheter. 

Min läkare ringde ju från öron häromdagen. 

Nu googlade jag på operationen. Läste massa komplikationer. Ansiktsförlamning och massa annat. Usch. Livrädd. 

Sen såg jag en bild på hur det ser ut när dom sätter in skruven som dom ska göra i huvudet. Och så får man en apparat bakom örat oxå. Det är den som ska fånga upp ljud och lura hjärnan/örat att man hör. Och tinnitusen lättar. 

Hjälp. Läskigt att se 


Nu känner jag mig rädd. Och orolig. Nervös. 
Ledsen 
Vill inte vara med om detta
Vill bara att allt ska vara över. 


Tinnitusen är hemsk idag. 
Känner att nåt är på G. Yrsel? Dropattack?

Hatar detta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar