Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 17 januari 2017

Omtanke

När jag väl hade orkat ta mig upp idag ringde det på dörren. Då kom Sara och lämnade ett "må bra"-paket till mig. Bästa medicinen. ❤️
Blev genast piggare 

Är så tacksam över att man tänker på mig och ger mig kärlek när jag behöver det som mest. 
Jag är så känslig. När Sara hade varit här blev jag lite lipig över omtanken. Sen läste jag mail från chefen och då önskade hon mig lycka till imorgon och skrev:
Ha det så bra som du kan ha det. 
Och då blev jag lipig igen. 

Liiiite lätt känslig. 

Ett besök hos kuratorn på fredag kommer göra mig gott efter denna veckan. 
Ramlat, yrsel och så Linköping imorgon. Och då ska dom framkalla yrsel igen. 
Pjuuh!

Ett under att jag inte bryter ihop

Ett besök på gymmet nu ikväll gjorde mig gott. Träning är oxå en bra medicin. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar