Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 13 januari 2017

Drömfångare

Idag har jag varit som i en dimma hela dagen. Yr, illamående , trött, sus deluxe i örat...allmänt hängig. Allt har gått i slowmotion hela dagen. Tog mig till gymmet och försökte mig på lite träning. Gick sådär. Inte i form alls. 
Hasade mig hem på isvägarna. Livrädd att ramla. 
Isgata och dålig balans är ingen bra kombo. 

Jag har sett på Skam och målat en tavla. 
Första tavlan jag verkligen målat klart. Och som jag är ganska nöjd med. Den ska jag rama in och ge min kurator. Hon som fick mig att börja måla. 

Emma hade gjort/ritat en fin drömfångare åt mig i skolan idag. Med riktiga fjädrar. Så fin. Hon har talang. 



Jag har städat bort resten av julen, ändrat lite och flyttat runt lyktor mm här hemma. 



Nu ska jag bara hitta några passande gardiner oxå. 
Ljusbrickan på bordet lös fint nu ikväll. 


Vi har ätit tacos och proppmätta har vi nu landad i soffan. 
Blir en tv-kväll. Jag lär somna på soffan. Galet trött. Så trött så jag faktiskt ser  suddigt. Texten på tv bara flyter
 ihop. 
Fast jag har sett sämre ett tag nu. 
Borde kanske kolla upp det. 

När man tycker att en bikini ser ut som en drömfångare. Då ser man fan dåligt Hahaha 
Kan fortfarande börja skratta bara jag tänker på det. 

Imorgon ska vi passa Malva. Som vi längtar. Ett helt dygn med gosfian. 
Vi ska åka till Ikea oxå. Och imorgon kväll är Emma bjuden på tjejkväll. Mysigt. 
Och så simhallen på söndag. 

Blir en bra helg ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar