Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 11 januari 2017

Ystad Saltsjöbad

Allvarligt, verkligen mysigaste stället jag varit på. 
Otroligt lyxigt. 
Stort härligt spa med många "sköna" rum. 
Fantastisk god mat. Snacka om "hum hum" i munnen. 

Har haft en amazing upplevelse där med min min vän Lotta. Vi gjorde behandling, fotbad, ansiktsmask,smörjde in oss med lera, peeling,svettades i bastu, tvättade oss med is, badade i varma sköna bassänger, bubbelbad, utomhusbad ( svinkallt i luften men varmt i vattnet ) låg och relaxade i sköna sängar och en hel del annat. 

Vi har pratat, allvar och trams, minnen och framtid, planerat lite trevligheter, asgarvat...haft så sjukt kul. 

Men hemresan var hemsk. Värsta snöovädret. Kaos. Vi såg ingenting. Vi var livrädda emellanåt. Men Lotta var grym, körde lugnt och hade kontroll. Till skillnad från mig som blev fast i fartkamera på vägen dit. Klick klick. Gaaaaah!


Nu har Lotta flugit hem och jag saknar henne redan. Men som tur är ses vi i februari igen. ❤️

Alla borde åka hit. Det borde vara obligatoriskt för alla att uppleva detta spa. 




















Jag ska banne mig tillbaka dit igen. Helst snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar