Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 25 januari 2017

Tung ryggsäck

Alla bär vi på något tungt i våra ryggsäckar. 
Kan vara från uppväxten, i nuet, sjukdom, kärlek, ilska,smärta, sorg...
Jag har olika sätt att försöka lätta på tyngden men ett sätt är att gå till gymmet. På med boxhandskarna och bara slå. Slå slå slå. 
Så jäkla skönt.


Det enda är lukten på händerna efter. 
Det luktar surt. Sur disktrasa. Vågar knappt tänka på vad som simmar runt i dom handskarna. 

Gymbesök. Affären. Ätit lite och kollat Skam. Ändrat lite på köksbordet. 
Älskar att flytta runt på saker här hemma. Är alltså inget jag köpt nytt utan bara bytt plats. 




Nu ska jag vila lite. Känner mig lite gungig
Ska vila mig pigg för lite trevligheter ikväll. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar