Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 26 januari 2017

Wings for life

Trevlig kväll igår. Hade tydligen FÖR kul ( och då menar jag inte alkohol eller så. Utan mer bara att jag hade roligt. Att jag var glad ) för inatt vaknade jag fast i en karusell igen. Förstår inte riktigt varför jag ska straffas jämt. 
Vinglade upp, tog min medicin. Somnade om. Helt väck. Hörde inte Micke och Emma i morse. Somnade om och vaknade för någon timme sedan. 

Börjar känna mig piggare. Tänkte snart ut o gå en runda. Behöver frisk luft. 

När jag låg i sängen nyss och tyckte synd om mig själv bestämde jag mig för att anmäla mig till Wings for life. Jag måste ha ett mål. En morot. Nåt att kämpa för. 
Vet inte om det kommer att gå. Om jag kan. Hur balansen är efter op. Men jag ska iallafall försöka. 
Jag vill kunna ta mig över bron igen och helst lite till. 

Kan jag inte så går pengarna iallafall till något bra ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar