Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 12 januari 2017

Träning för latmaskar

Fick en bok i present. Tror den kan passa mig perfekt. Enkla övningar man kan göra hemma eller på gymmet. 

Passar mig alldeles utmärkt nu med när jag har köpt nya träningskläder. Jag älskar egentligen 2XU men hittade ett bra och billigt set på HM. 
Superskönt faktiskt. Jag är väldigt nöjd. 
Hoppas på att få mer motivation nu med nya träningskläder hehe. 
Har en deal med en kompis så jag behöver ta tag i träningen. 

Jag tränar dock inte för beach 2017. Är ingen idé. Jag blir ändå aldrig nöjd. 
Nä jag tränar för att må bra och hålla igång balansen. 




Idag tog jag mig inte upp ur sängen. 
Trött och gungig. Började igår kväll. Hade väl spänt mig hela vägen hem under snökaoset. 

Nu mår jag dock lite bättre. Hasar runt här hemma med myskläder. Har plockat ner det sista av julen. Tomtarna tog jag bort efter nyår men adventsljusstakar o stjärnorna har varit kvar. Fast nu har det oxå plockats ner. 
Men med lite sorg i hjärtat. Har varit mysigt med den belysningen. Och det är långt till våren. Tyvärr. 

Tänkte ut o ta en pw sen och få lite frisk luft innan jag hämtar Emma. 
Hon ska ha med en kompis hem och vi ska göra våfflor. 

Längtar efter helgen. Vi ska passa Malva. Och vi ska åka till simhallen med henne. Så mysigt. 


Såååå söt baddräkt. Hoppas hon gillar simhallen ❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar