Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 26 januari 2017

Taggad

Efter att jag hade anmält mig till Wings for life kände jag mig supertaggad för en löprunda. Visste inte hur det skulle gå eftersom jag hade varit yr inatt. 
Men jag gav mig iväg. Struntade i att sätta i gång nån app så jag visste inte hur långt jag sprang eller hur snabbt/sakta det gick men jag orkade springa i 30 min och det kändes sjukt bra. 


Sture, min läkare på ÖNH här i Kalmar ringde oxå. 
Jag ska få en tid för att få en sån där apparat satt bakom örat som fångar upp ljud från det örat jag hör med. 
Samt remiss till sjukgymnastik. 

Känns jättebra. 

Den nya medicinen verkar ju dock inte funka än eftersom jag blev yr i natt.  Men det kanske tar ett tag. 
Och han som skrev ut den visste ju inte ens om det skulle funka. 

Emma har en kompis här och snart ska vi åka med båda  tjejerna på dansträningen 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar