Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 3 januari 2017

Äntligen

Idag kom kallelsen till Linköping. 
Äntligen. 
Nu ska jag dit och göra olika balanstester. Kolla hur mycket signaler det sjuka örat ger ifrån sig mm. 
Dom kommer att framkalla yrsel så jag måste ha skjuts hem sen. Kommer förmodligen må lite dåligt. Så Micke måste åka med.  Skönt att äntligen veta när det blir av iallafall. Så jobbigt att gå och vänta. 
Och skönt att få träffa en läkare som ska informera om vad dom nu ska göra med örat. Op osv. 

Igår gav jag mig ut o sprang en runda. 
Ska försöka springa nån mer kväll i veckan. 
Skönt att springa på kvällen. Min reflexväst är super 


Har sovit bra inatt , trots att jag somnade tidigt,men vaknade med en hemsk huvudvärk idag. Hade huvudvärk igår med. 
Försökte ju som sagt springa en runda igår kväll. Gick inte snabbt och jag kom inte långt. 
Varje steg så bultade det i huvudet. 
Men jag tog mig ut en liten runda iallafall. Vill komma igång och klara att springa lite längre. Mitt mål är att klara längre än "bara" milen på Wings for life.


Jag somnade på soffan igår. Utmattad. Sov bra inatt men vaknade med huvudvärk och lika seg idag. 
Inte ens Treo hjälper. 

Fick en liten dos energi idag när Patric och Malva kom förbi en stund. Mys. 

Nu tog jag mig en promenix till gymmet. Och hoppas på lite mer energi. 

Ikväll blir det att spela lite spel med Emma. Hon fick monopol junior i julklapp och tycker det är superkul. 
Ska även börja läsa någon mer bok. Den senaste läste jag ut snabbt. 

Det blir en soft kväll helt enkelt. Bästa ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar